.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحصن کفن پوشان گیلانی مقابل سازمان محيط زيست
در اعتراض به وضعيت بحرانی محيط زيست استان گيلان و سوء مديريت اداره‌ی کل حفاظت محيط زيست استان، از سوی نماينده‌گان تشکل‌های فعال زيست محيطی استان گيلان تحصنی در مقابل سازمان ...
تحصن کفن پوشان گیلانی مقابل سازمان محيط زيست

در اعتراض به وضعيت بحرانی محيط زيست استان گيلان و سوء مديريت اداره‌ی کل حفاظت محيط زيست استان، از سوی نماينده‌گان تشکل‌های فعال زيست محيطی استان گيلان تحصنی در مقابل سازمان حفاظت محيط زيست کشور (در تهران) برگزار شد.

اين تحصن از صبح تا عصر  به طول انجاميد و تحصن‌کننده‌گان گيلانی، در حالی که عده‌ای کفن پوشيده بودند و عده‌ی بيشتری پارچه‌نوشت‌ها و پوسترهايی به همراه داشتند، در اعتراض به وضعيت بحرانی محيط زيست استان گيلان و سوء مديريت اداره‌ی کل استان، خواستار رسيده‌گی از سوی سازمان حفاظت محيط زيست کشور شدند.

مهندس حسن احمدپور، دبير شبکه‌ی سبز (مجموعه‌ی حدود 26 ان.جی.او زيست محيطی در شمال کشور) دراين‌باره گفت:«در گيلان شاهد بحران‌های زيست‌محيطی هستيم. در واقع عرصه‌ای نمی‌بينيم که خالی از مشکل باشد. و اين قضيه تهديدی برای حال و آينده‌ی گيلان خواهد بود.»

وی اين قضيه را به هيچ وجه قابل جبران ندانسته و و افزود: «به زعم و بررسی اساتيد دانشگاه و کارشناسان و متخصصان، استان گيلان از نظر وضعيت زيست‌محيطی در کشور، جزو محروم‌ترين استان‌هاست. و اين آمار جای تأمل و سوال دارد.»

مهندس احمدپور معتقد است که بخشی از اين وضعيت بازمی‌گردد به مديران و تصميم‌گيران و برنامه‌ريزان در سطح استان و کشور.

تحصن‌کننده‌گان، به همين دليل به تهران رفتند تا اعلام کنند که مديريت مسائل زيست‌محيطی در استان گيلان ضعيف است و نياز به مديريتی احساس می‌شود که با اساتيد و کارشناسان و فعالان زيست‌محيطی همکاری کند و از نظرات ايشان استفاده نمايد، امری که در حال حاضر به هيچ وجه به چشم نمی‌خورد.

اين تحصن ابتدا با بی‌توجه‌ای و عدم استقبال از سوی مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست مواجه گشت، اما پس از طی ساعاتی و اگاهی از اهداف تحصن، عصر امروز جلساتی با حضور برخی مديران سازمان مربوطه برگزار شد و قرار بر اين شد که يک سری تصميماتی در اين مورد گرفته شود.

ايران از ميان 144 کشور، از لحاظ وضعيت زيست‌محيطی در رتبه‌ی 135 و در کنار کشورهای چاد و آنگولا قرار دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

احمد رضايي 7 خرداد 1391
سلام. بنده متاسفانه تازه اين خبر را ديدم و خواندم باور بفرماييد دلم خون است چه بايد كرد چطور بايد به فكر محيط زيست گيلان بود مگر در كشور ما چند نقطه هست كه شبيه گيلان است؟ چرا آبهاي سحطي و زير سطحي اينقدر آلوده، چرا هر فردي به خودش اجازه مي دهد زباله ها را در جادهاي زيباي روستاهاي ما رها كند! چرا زباله ها را در رودخانه ها رها مي كنند؟ آيا با اين وضعيت گيلان بجز اين منابع مورد پسند كه در حال نابودي است منابع ديگر دارد؟ بنده مطمين هستم كه رياست محيط زيست گيلان از اداره بيرون نمي آيد در غير اينصورت خيلي شهامت دارد كه هنوز به ميز رياست خود چسبيده است!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.